De Club

v.v. Drienerlo is dé studentenvoetbalvereniging van de Universiteit Twente. Bij v.v. Drienerlo wordt zowel zaal- als veldvoetbal gespeeld, zowel recreatief als prestatief. Het voetballen staat bij v.v. Drienerlo voorop, maar de gezelligheid speelt ook een heel belangrijke rol. Naast de verschillende vormen van extern (KNVB competitie) en intern voetbal, zijn er bij v.v. Drienerlo tal van randactiviteiten. Natuurlijk kun je ook lid worden van een combinatie van de verschillende vormen van voetbal. Met ruim 400 leden is v.v. Drienerlo de grootste studentensportvereniging van Enschede.

Veldvoetbal

v.v. Drienerlo neemt deel aan de KNVB-competities in het district Oost. Er zijn zeven herenteams en twee damesteams. De competitie wordt op zaterdag afgewerkt zowel voor de dames als voor de heren met uitzondering van dames 2 die op de vrijdag avond spelen en het zondag herenteam. Het 1e elftal speelt 4e klasse en het laagste team speelt reserve 6e klasse. Het eerste dames team komt uit in de 4e klasse en het 2e damesteam in de 7 tegen 7 competitie.

Elk team heeft de mogelijkheid 2 keer per week gedurende minimaal anderhalf uur te trainen. Voor de prestatieve teams, ook wel selectie genoemd (1e en 2e), is er een trainingsplicht.

Voor leden die minder tijd aan voetbal willen besteden of die het weekend vrij willen houden, bestaat de mogelijkheid om trainend lid te worden.

Sinds 2001 heeft v.v. Drienerlo ook een interne veld competitie (IVC) op kunstgras. Hierin wordt 7 tegen 7 gespeeld op een half veld op doordeweekse avonden.

Zaalvoetbal

v.v. Drienerlo heeft 4 zaalteams in de KNVB competitie. Zaalvoetbal speelt binnen v.v. Drienerlo dan ook een grote rol. Het eerste team van v.v. Drienerlo komt uit in de Topklasse. In totaal zijn er vier teams actief in de KNVB-competities, in niveau variërend van de Topklasse t/m 4e klasse. De wedstrijden vinden altijd op doordeweekse avonden plaats. Zaalvoetbal is dus uitstekend te combineren met veldvoetbal in het weekend.

De externe zaalteams (Zaal 1 t/m 4) trainen 2 keer per week, op maandag en woensdag.

Overige activiteiten

Naast de reguliere trainingen en wedstrijden is er bij v.v. Drienerlo nog veel meer te doen. Om te beginnen organiseert v.v. Drienerlo een groot aantal interne (voor leden) en externe toernooien, zowel op het veld als in de zaal. Er zijn elk seizoen 2 grote internationale toernooien met deelnemers uit heel Europa. In de zaal is dit TISC in december en voor de veldteams is dit BSIT in juni. Speciaal voor de dames is er de DD-Cup, een zaalvoetbaltoernooi georganiseerd in maart. Daarnaast wordt er door de diverse Drienerlo teams door heel Nederland aan verschillende toernooien deelgenomen. Drienerlo organiseert ook het jaarlijks terugkerende StAf-Toernooi (StudieAfdelingen), waarin studieverenigingen van de UT en het Saxion het tegen elkaar opnemen. Naast deze toernooien worden er door het jaar heen verschillende evenementen georganiseerd, zoals borrels, husseltoernooitjes en Drienerlo dagen.

v.v. Drienerlo wordt draaiende gehouden door de actieve leden. Dit zijn de leden die naast het voetballen nog op een andere manier actief zijn bij v.v. Drienerlo. Vrijwel alle functies worden door studenten ingevuld. Hierbij kun je denken aan: bestuur, toernooi-commissies, technische commissie, evenementencommissie enz.

Voor meer informatie, zie ook onze sportverenigingspagina op het platform Student & Weg Wijzer.